کد مطلب: 170601
سردار حاجي زاده خبر داد
رونمايي از جديدترين پهپاد رزمي سپاه با نام «صاعقه»/ آمريکايي‌ها در «پهپاد پنهان کار و بمب افکن» هم تراز ما هستند
تاریخ انتشار : 1395/07/10 14:18:43
نمایش : 1100
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه «صاعقه» را جديدترين پهپاد رزمي ايران در سري سيمرغ دانست و تأکيد کرد: در پهپاد پنهان کار و بمب افکن آمريکايي ها هم تراز هستند.












 

به گزارش  هفت چشمه به نقل از سپاه نيوز، سردار سرتيپ اميرعلي حاجي زاده در آيين نامه بازديد دبير شورايعالي امنيت ملي از خطوط توليد و نمايشگاه توانمندي هاي پهپادي نيروي هوافضاي سپاه و رونمايي از جديدترين پهپاد رزمي اين نيرو اظهار کرد:در 28 سال پيش که جنگ تحميلي استکبار جهاني عليه ملت ايران پايان يافت، جهاد ديگري آغاز شد، جهاد در حوزه تحقيقات و توليد تسليحات که در طول 8 سال جنگ تحميلي، نبود آن براي ما آزار دهنده بود و در واقع به واسطه فقدان سامانه ها و تجهيزات دفاعي خسارت ها و شهداي فراواني داديم.

وي افزود:مجاهدت‌ها و تلاش‌هاي 28 ساله، امروز ما را به نقطه اي از اقتدار و توانمندي هاي دفاعي رسانده است که در صدد هواپيماهاي بدون سرنشين در تراز کشورهاي اول جهان هستيم و در برخي از بخش‌هاي مرتبط با ترکيب هنر تاکتيک و هنر طراحان، محصولاتي توليد کرده‌ايم که کارايي آنها از محصولات و روش هاي دشمنان به مراتب برتر است.

سردار حاجي زاده در تبيين مزيت ها و سطح کارايي توليدات دفاعي کشور به ويژه در نيروي هوافضاي سپاه خاطر نشان کرد:

امروز ما هم فناوري داريم و هم هنرمان در زمينه بکارگيري مهارت ها و روش ها به گونه اي است که کارايي سلاح هاي دفاعي توليد شده توسط ما را متمايز کرده است. ما در قبال حمله دشمن يک مقاومت و يا حرکت ناقص براي دفع حمله انجام نداده ايم، بلکه حمله را با ضد حمله جواب داده ايم.يعني آنچه به عنوان "تهديد" آزاردهنده بوده است را به "فرصت" تبديل کرده ايم.

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه بيان داشت:ما امروز سامانه ها و تجهيزاتي بهتر از مدل هاي آمريکايي ساخته ايم و اين هزينه هاي است که آمريکايي ها براي همسايگي با ما آن را پرداخته اند! و توانسته‌ايم با غنيمت گرفتن پهپادهاي آنان به اين سطح از قدرت در پهپاد بومي برسيم و انشاءالله که ملت ايران روزي را شاهد خواهند بود که قدرتي معادل موشکي در بخش هواپيماهاي بدون سرنشين داشته باشند. 

وي در تشريح ابعاد اهميت هواپيماهاي بدون سرنشين در جنگ هاي امروز بيان داشت:امروز هواپيماهاي بدون سرنشين مأموريت هاي متنوعي دارند. در حوزه هاي پدافند، رادار، موشک و دريا هرگونه تسليحاتي که نام ببريد، يک مأموريت منحصر به فردي دارند و تنها ابزاري که در همه اين حوزه ها و حتي بيشتر از آن مي‌تواند ايفاي نقش و مأموريت کند، پهپاد است.

فرمانده نيروي هوا فضاي افزود:پهپاد هم در حوزه توليد اطلاعات، هم در حوزه رزم پدافندي و هم در حوزه رزم تهاجمي، نقش مهمي را ايفا مي‌کند و بر اساس همين قابليت‌ها مي‌باشد که کشورهاي غربي سرمايه گذاري سنگين و هنگفتي را در توليد هواپيماهاي بدون سرنشين کرده اند.

سردار حاجي زاده با تأکيد بر اينکه ما امروز در حوزه پهپاد صاحب ايده، فن آوري و صنعت هستيم و با ترکيب آن با روش‌هاي جنگ نامتقارن، طراحي و توليد آن را بر اساس ايده هاي عملياتي و روش هاي خاص و انحصاري خود انجام مي‌دهيم.

وي تصريح کرد:ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستيم ولي در برخي امور آمريکايي ها هم تراز ما هستند و اين موضوع در بخش هواپيماهاي بدون سرنشين پنهان کار و بمب افکن ها مصداق دارد و در واقع آمريکايي ها در تلاش هستند در اين بخش همطراز ما شوند. 

فرمانده هوا فضاي سپاه با اشاره به خطوط توليد پهپاد بمب افکن هاي خانواده سيمرغ، "صاعقه" را به عنوان جديدترين پهپاد رزمي ايراني، دستاورد "نهراسيدن از تهديدها" دانست و گفت:اين پهپاد که در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب هاي هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد، جديدترين پهپاد ايران است.

سردار حاجي زاده تصريح کرد:"صاعقه" جديدترين پهپاد ايران در سري سيمرغ است و بعد از اين هم قرار نيست متوقف شويم، کار دفاع از کشور مانند دوچرخه سواري است که اگر بايستيم خواهيم افتاد. دشمن در مسير دشمني به پيش مي رود و ما هم بايد براي تقويت بنيه خود براي دفاع برابر دشمن، مسير خود را ادامه بدهيم.

سردار حاجي زاده توليد پهپاد RQ170 آمريکايي يا همان "سيمرغ" را نقطه حيرت و عصبانيت آمريکايي ها دانست و افزود:سيمرغ ايراني بحمدالله در مقياس و اندازه هاي مختلف براي انجام ماموريت هاي متنوع توليد شده است، ادامه توليد اين پهپاد راهبردي و بومي را بر اساس ايده هاي عملياتي و متناسب با نيازهاي خود سفارش مي دهيم و عزيزان در بخش تحقيقات و توليد با سرعت غير قابل باور به آن پاسخ مي دهند.

وي با بيان اينکه اين محل، نمايشگاه کوچکي از پهپادها بوده و شهر پهپادهاي نيروي هوافضاي سپاه در جاي ديگر است و گفت:اين نمايشگاه، تنها در پي آن بوده است که نشان دهيم چگونه توانسته ايم "تهديد" را به "فرصت" تبديل کنيم. در حقيقت مي خواستيم يک الگو و مدل را به ساير بخش هاي کشور ارائه نماييم و بگوييم همانطور که جنگ 8 ساله يک تهديد بزرگ بود، در انتها تبديل به يک فرصت و برکت براي حوزه دفاعي کشور شد.

سردار حاجي زاده تأکيد کرد:سپاه، ارتش و مجموعه نيروهاي مسلح و عزيزان وزارت دفاع به خوبي مشق تبديل تهديد به فرصت را ياد گرفته‌اند و اين مشق و نسخه که حاصل ايمان و اتکال به ياري خداوند و عمل به تدابير مقام معظم رهبري است، مي تواند الگوي ساير حوزه ها و بخش هاي کشور قرار بگيرد .

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در پايان در بيان ميزان و چگونگي اقتدار دفاعي کشور گفت:قدرت ايران را ما نبايد بگوييم، آنچه امروز داريد مي بينيد، مردم عزيزمان لمس مي‌کنند. امنيت امروز نتيجه قدرت ايران است، لمس کردني به گفتن ما نيست. در واقع آن چيزي که ديگران از بيرون مرزها مي گويند و آنچه در داخل از نزديک حس مي کنيم، اين نتيجه همين قدرت است که به فضل خداوند محفوظ خواهد ماند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg